„E-mailing jest odmianą direct mailingu stosowaną w internecie. Jest to też obecnie najskuteczniejsza forma reklamy w internecie, o ile wykorzystuje się ją z poszanowaniem prywatności odbiorców, tj. nie stosuje się spamu.” – Aniela i Stanisław Styś
Autorskie szkolenie opracowane przez doświadczonego trenera w obszarze marketingu i sprzedaży – Dagmarę Plata-Alf zawierające innowacyjne gry symulacyjne, warsztaty i praktyczne przykłady z środowiska biznesowego (program szkoleniowy objęty jest prawem własności intelektualnej).
E-mail stał się podstawowym i najbardziej popularnym narzędziem współczesnej komunikacji zwłaszcza biznesowej. Kompleksowa mierzalność podejmowanych działań pozwala kontrolować skuteczność najważniejszych wskaźników kampanii marketingowej pozwalając tym samym na dotarcie do szerokiego grona potencjalnych klientów i podtrzymanie z nimi relacji, co przekłada się w bezpośredni sposób na wyniki sprzedażowe firmy. Prowadzenie działań e-mail marketingowych, aby były skuteczne to jednak sztuka, która odkryjecie Państwo dzięki naszemu szkoleniu.
PROGRAM WARSZTATÓW
1. E-mail marketing – wprowadzenie
podstawowe pojęcia – czyli mały słownik terminów e-mail marketingowych
cele e-mail marketingu jako skutecznego narzędzia marketingowo-sprzedażowego dla branży turystycznej
Budowanie baz danych
pozyskiwanie adresów e-mailowych na potrzeby kampanii
narzędzia powiększania istniejącej bazy klientów
zarządzanie bazą danych adresów e-mailowych
"Pozyskuj własną bazę" – ćwiczenie warsztatowe w temacie metod pozyskiwania własnych baz danych
3. Aspekty prawne związanie z prowadzeniem działań e-mail marketingowych
formalne aspekty pozyskiwania adresów e-mailowych
przechowywanie i rejestracja baz danych (GIODO)
wymagane prawem elementy korespondencji e-mailowej
4. Przygotowanie efektywnego mailingu oraz proces komunikacji w e-mail marketingu
dobór treści oraz grafiki w wiadomości e-mail (odpowiedni język komunikatów marketingowych, wybór obrazów do przekazu e-mailowego)
układ wiadomości e-mailowej (rozplanowanie informacji, przyciski „call to action”)
temat i nadawca (kluczowa rola, personalizacja komunikacji e-mailowej)
landing page (informacje ukryte w wiadomości e-mailowej, zasada 3 kroków)
„Mój pierwszy e-mailing” – warsztat indywidualny z przygotowania prawidłowej korespondencji e-mailowej
5. Weryfikacja skuteczności działań marketingowych
podstawowe wskaźniki i raporty skuteczności działań e-mail marketingowych
odczytywanie statystyk przeprowadzonej wysyłki (analiza interakcji odbiorców z otrzymanymi wiadomościami oraz ich zachowań po opuszczeniu wiadomości – statystyki celów marketingowych)
„W świecie raportów” – studium przypadków i analiza przykładowych raportów z realizowanych kampanii
Metody szkolenia:
prezentacja trenerska
ćwiczenia warsztatowe indywidualne i zespołowe
symulacje praktycznych zastosowań poznanych narzędzi i technik
sesje pytań i odpowiedzi
Główne korzyści:
rozwój umiejętności w zakresie skutecznego planowania i przygotowania profesjonalnej kampanii e-mail marketingowej
pozyskanie umiejętności w zakresie skutecznego monitorowania działań e-mail marketingowych