„E-mailing jest odmianą direct mailingu stosowaną w internecie. Jest to też obecnie najskuteczniejsza forma reklamy w internecie, o ile wykorzystuje się ją z poszanowaniem prywatności odbiorców, tj. nie stosuje się spamu.” – Aniela i Stanisław Styś
Autorskie szkolenie opracowane przez doświadczonego trenera w obszarze marketingu i sprzedaży – Dagmarę Plata-Alf zawierające innowacyjne gry symulacyjne, warsztaty i praktyczne przykłady z środowiska biznesowego (program szkoleniowy objęty jest prawem własności intelektualnej).
E-mail stał się podstawowym i najbardziej popularnym narzędziem współczesnej komunikacji zwłaszcza biznesowej. Kompleksowa mierzalność podejmowanych działań pozwala kontrolować skuteczność najważniejszych wskaźników kampanii marketingowej pozwalając tym samym na dotarcie do szerokiego grona potencjalnych klientów i podtrzymanie z nimi relacji, co przekłada się w bezpośredni sposób na wyniki sprzedażowe firmy. Prowadzenie działań e-mail marketingowych, aby były skuteczne to jednak sztuka, która odkryjecie Państwo dzięki naszemu szkoleniu.
PROGRAM WARSZTATÓW
1. E-mail marketing – wprowadzenie
- podstawowe pojęcia – czyli mały słownik terminów e-mail marketingowych
- cele e-mail marketingu jako skutecznego narzędzia marketingowo-sprzedażowego dla branży turystycznej
Budowanie baz danych
- pozyskiwanie adresów e-mailowych na potrzeby kampanii
- narzędzia powiększania istniejącej bazy klientów
- zarządzanie bazą danych adresów e-mailowych
- "Pozyskuj własną bazę" – ćwiczenie warsztatowe w temacie metod pozyskiwania własnych baz danych
3. Aspekty prawne związanie z prowadzeniem działań e-mail marketingowych
- formalne aspekty pozyskiwania adresów e-mailowych
- przechowywanie i rejestracja baz danych (UODO)
- wymagane prawem elementy korespondencji e-mailowej
4. Przygotowanie efektywnego mailingu oraz proces komunikacji w e-mail marketingu
- dobór treści oraz grafiki w wiadomości e-mail (odpowiedni język komunikatów marketingowych, wybór obrazów do przekazu e-mailowego)
- układ wiadomości e-mailowej (rozplanowanie informacji, przyciski „call to action”)
- temat i nadawca (kluczowa rola, personalizacja komunikacji e-mailowej)
- landing page (informacje ukryte w wiadomości e-mailowej, zasada 3 kroków)
- „Mój pierwszy e-mailing” – warsztat indywidualny z przygotowania prawidłowej korespondencji e-mailowej
5. Weryfikacja skuteczności działań marketingowych
- podstawowe wskaźniki i raporty skuteczności działań e-mail marketingowych
- analiza testów porównawczych planowanych wiadomości e-mailowych (testy A/B, mapy klikalności)
- odczytywanie statystyk przeprowadzonej wysyłki (analiza interakcji odbiorców z otrzymanymi wiadomościami oraz ich zachowań po opuszczeniu wiadomości – statystyki celów marketingowych)
- „W świecie raportów” – studium przypadków i analiza przykładowych raportów z realizowanych kampanii
Metody szkolenia:
- prezentacja trenerska
- ćwiczenia warsztatowe indywidualne i zespołowe
- symulacje praktycznych zastosowań poznanych narzędzi i technik
- sesje pytań i odpowiedzi
Główne korzyści:
- rozwój umiejętności w zakresie skutecznego planowania i przygotowania profesjonalnej kampanii e-mail marketingowej
- pozyskanie umiejętności w zakresie skutecznego monitorowania działań e-mail marketingowych
Informacje organizacyjne:
Trener | Dagmara Plata-Alf |
Liczba dni | 1 dzień szkoleniowy |
Koszt | ustalany indywidualnie w zależności od ustalonego harmonogramu i liczby uczestników |
Termin | ustalany indywidualnie |
Miejsce | online lub w siedzibie Klienta |