„Z Google pozbywam się konieczności wiedzenia wszystkiego. W 2020 ludzie będą tęsknić za uczuciem niewiedzy”– Douglas Coupland
Autorskie szkolenie opracowane przez doświadczonego trenera w obszarze marketingu i sprzedaży – Dagmarę Plata-Alf zawierające innowacyjne gry symulacyjne, warsztaty i praktyczne przykłady z środowiska biznesowego (program szkoleniowy objęty jest prawem własności intelektualnej).
Google Analytics stanowi narzędzie pozwalające na bieżącą analizę zachowań użytkowników odwiedzających Twoją stronę internetową, a także pomiar wielkości sprzedaży i liczby konwersji. Podczas szkolenia uczestnicy poznają możliwości narzędzia, a także praktyczną formułę jego zastosowania w codziennych działaniach marketingu internetowego.
PROGRAM WARSZTATÓW
1. Podstawy analityki w sieci internetowej
w jaki sposób należy i dlaczego mierzyć obecność firmy w sieci internetowej
dlaczego warto korzystać z Google Analytics?
2. Konfiguracja Google Analytics – czyli od czego rozpocząć swoje działania?
założenie konta w systemie Google Analytics
uruchomienie profilu dla posiadanej strony internetowej
przegląd panelu użytkownika
3. Najważniejsze informacje i pojęcia związane z Google Analytics
charakterystyka pochodzenia ruchu (Kanały, Źródła, Media, Kampanie Google AdWords)
charakter odwiedzin użytkowników (Wizyty, Odsłony, Współczynnik odrzuceń, Czas spędzony na witrynie)
4. Identyfikacja źródeł ruchy w witrynie
tagowanie kampanii Google AdWords (i pozostałych kampanii)
Google Tag Manager – zastosowanie i instalacja
„W świecie tagowania” – ćwiczenie indywidualne praktycznego zastosowania narzędzia
5. Interpretacja bazowych raportów w Google Analytics (Odwiedziny, Pozyskanie, Zachowanie)
„Moja firma w sieci” – praktyczne ćwiczenie z monitoringu prowadzonych kampanii i ruchu w obrębie witryny
6. Monitoring kampanii reklamowych
monitoring kampanii Google AdWords (optymalizacja kampanii, grup reklamowych i tekstów reklamowych)
Metody szkolenia:
prezentacja trenerska
ćwiczenia warsztatowe indywidualne i zespołowe
symulacje praktycznych zastosowań poznanych narzędzi i technik
sesje pytań i odpowiedzi
Główne korzyści:
poznanie technik i zasad analityki webowej oraz możliwości jej zastosowania w monitorowaniu prowadzonych działań reklamowych
możliwość samodzielnego zoptymalizowania strony internetowej firmy i nakierowania jej na osiąganie zamierzonych celów