Znaczniki w Schema.org są formą mikrodanych. Pozwalają poprawnie zinterpretować treść na stronie oraz pozwalają na wyświetlenie dodatkowych informacji w wynikach wyszukiwania. Wyszukiwarki – w tym Google, Yahoo, Bing i Yandex – po raz pierwszy rozpoczęły współpracę nad stworzeniem Schema.org w 2011 roku. Największym atutem Schema.org jest to, w jaki wyszukiwarka interpretuje treść strony, ponieważ może dostarczyć kontekstu dla niejednoznacznej treści strony internetowej.
Słownik schema.org posiada wiele znaczników pozwalających dokładnie zinterpretować i zdefiniować najważniejsze na niej treści. Do głównych kategorii należą m.in. informacje o wydarzeniu/produkcie, firmie/organizacji, informacje dotyczące dojazdu, czy rozpoczęcia i zakończenia zdarzenia, a nawet oceny, recenzje oraz informacje o autorze. Z pełną listą można się zapoznać pod adresem: https://schema.org/docs/schemas.html
Nie ma dowodów na to, że mikrodane mają bezpośredni wpływ na bezpłatny wynik wyszukiwania.
Mimo to fragmenty rozszerzone sprawiają, że Twoje strony stają się bardziej wyraźnie na liście wyników. Wykazano, że ta poprawa widoczności poprawia współczynniki klikalności. Dodatkowo zgodnie z badaniem przeprowadzonym przez ACMQUE, tylko mniej niż jedna trzecia wyników wyszukiwania Google zawiera fragment rozszerzony ze znacznikami Schema.org, a to stwarza ogromną szansę dla tych, którzy zdecydują się ją wdrożyć.
Produkt/oferta i zakres cen
Ocena i liczba opinii
Miniatura i linki
Wykorzystanie znaczników schema.org w przeciwieństwie do metadanych (tytuł, opis, słowa kluczowe strony internetowej) wymaga zasięgnięcia wsparcia webmastera. Dzieje się tak, ponieważ wymagane są zmiany części kodu strony.
1