„Sukces w sprzedaży nie zależy od tych, których ty znasz. Ważne jest, kto chce poznać ciebie”
Dale Carnegie
Warsztat ma na celu poruszenie kluczowych zagadnień związanych z rolą sprzedaży i marketingu w hotelu i obejmuje najważniejsze zagadnienia począwszy od aspektów tworzenia strategicznego planu sprzedażowo-marketingowego, poprzez zarządzanie sprzedażą, kreowanie działań marketingowych stymulujących sprzedaż, kluczowe techniki sprzedaży, a kończąc na profesjonalnej obsłudze Gościa hotelowego.
Szkolenie rekomendowane jest dla osób już pracujących w strukturach sprzedażowo-marketingowych w hotelu.
Poznaj tajniki sprzedaży i marketingu i świadomie podejmuj decyzje!
PROGRAM WARSZTATÓW
1. Marketing czy sprzedaż? / Sprzedaż czy marketing?
- wprowadzenie do kluczowych zagadnień marketingowo-sprzedażowych (podstawowe definicje, podobieństwa i różnice)
- zarządzanie działem sprzedaży i marketingu w hotelu (funkcje i zakresy obowiązków pracowników oraz osób zarządzających działem, organizacja codziennej pracy)
- „W świecie raportów” – ćwiczenie z zakresu kontroli i monitoringu efektywności prowadzonych działań marketingowo-sprzedażowych.
2. Strategia sprzedażowo-marketingowa – projektowanie
- analiza mikro i makrootoczenia:
- analiza obecnej sytuacji marki/produktu (aktywność marketingowa, reputacja firmy, siła brandu)
- analiza konkurencji i rynku (z wykorzystaniem narzędzi Balanced Score Card, 5 sił Portera, macierzy Ansoffa, analizy SWOT/TOWS)
- analiza konsumenta (segmentacja i pozycjonowanie na rynku, analiza potrzeb konsumentów)
- charakterystyka oferty obiektu hotelowego – czyli wiem co sprzedaję!
- poszukiwanie unikalnych cech oferowanego produktu hotelowego
3. Skuteczna strategia sprzedażowo-marketingowa – krok po kroku
- budżet sprzedażowo-marketingowy i harmonogram wykonawczy
- wdrażanie, monitorowanie i realizacja strategii sprzedażowo-marketingowej (w tym planów marketingowych wykonawczych)
4. Metody skutecznego pozyskiwania klientów
- jak dotrzeć do naszych potencjalnych klientów biznesowych, turystycznych, biur podroży? (od biur podróży po „meeting plannerów”, „wedding plannerów”, organizacje rządowe i indywidualnych konsumentów)
- aktywna sprzedaż – podstawowe etapy prowadzenia procesu sprzedażowego z klientem
- wpływ wysokiej jakości obsługi na prowadzenie efektywnych działań sprzedażowych i pozyskiwanie nowych Gości (w tym na wynik finansowy obiektu hotelowego)
- zarządzanie obsługą klienta i jej jakością (koncepcja Customer Relationship Management – CRM vs Customer Experience Management – CEM, „chwile prawdy”, pracownicy hotelu jako klienci wewnętrzni)
5. Specyfika obsługi klienta w branży turystycznej
- psychologiczne aspekty obsługi Gościa w branży usługowej
- podstawy komunikacji proklienckiej (komunikacja werbalna i niewerbalna)
- typy klientów i strategie ich obsługi (jak prowadzić efektywne rozmowy z poszczególnymi rodzajami gości oraz skutecznie zaspokajać ich potrzeby?)
- znaczenie i sposoby odkrywania, zaspokajania i przekraczania oczekiwań klientów
- zarządzanie pobytem gościa w obiekcie hotelowym (generowanie przychodów ze sprzedaży usług dodatkowych w obiekcie – własnych i outsourcowanych)
- account management – zarządzanie kluczowymi klientami w hotelu
6. Marketing B2B i B2C – czyli słów kilka o współczesnym marketingu sprzedażowym:
- strategia marketingu bezpośredniego: telemarketing, cross- i upselling
- marketing eventów i targów – od spacerowicza po kupującego!
- pozyskiwanie leadów sprzedażowych dzięki skutecznej komunikacji on-line (social media, e-mail marketing, marketing automation)
- PR w służbie sprzedaży – czyli w jaki sposób wykorzystać działania wizerunkowe, aby zwiększyć sprzedaż?
7. Proces podejmowania decyzji zakupowych przez Gości hotelowych:
- gdzie klienci poszukują informacji o naszym hotelu
- kanały dystrybucji oferty hotelowej (dystrybucja tradycyjna i elektroniczna)
- „Mój hotel widoczny w sieci internetowej” – case study
8. Najnowsze trendy w marketingu usług hotelowych (social media, SEM, geotargeting i wiele innych)
Metody szkoleniowe
- wykład i prezentacja trenerska
- ćwiczenia warsztatowe indywidualne i zespołowe
- prezentacja studiów przypadku (case study)
- symulacje praktycznych zdarzeń zawodowych
- sesje pytań i odpowiedzi
- zajęcia warsztatowe na przykładach obiektów uczestników
Główne korzyści:
- zwiększenie skuteczności prowadzonych działań sprzedażowych
- poznanie zasad planowania i realizacji działań marketingowych
- pozyskanie informacji o aktualnych trendach w marketingu i sprzedaży
Informacje organizacyjne:
Trener | Dagmara Plata-Alf |
Liczba dni | 2 dni szkoleniowe |
Koszt | ustalany indywidualnie w zależności od ustalonego harmonogramu i liczby uczestników |
Termin | ustalany indywidualnie |
Miejsce | online lub w siedzibie Klienta |