„Z Google pozbywam się konieczności wiedzenia wszystkiego. W 2020 ludzie będą tęsknić za uczuciem niewiedzy”– Douglas Coupland

Autorskie szkolenie opracowane przez doświadczonego trenera w obszarze marketingu i sprzedaży – Dagmarę Plata-Alf zawierające innowacyjne gry symulacyjne, warsztaty i praktyczne przykłady z środowiska biznesowego (program szkoleniowy objęty jest prawem własności intelektualnej).

Google Analytics stanowi narzędzie pozwalające na bieżącą analizę zachowań użytkowników odwiedzających Twoją stronę internetową, a także pomiar wielkości sprzedaży i liczby konwersji. Podczas szkolenia uczestnicy poznają możliwości narzędzia, a także praktyczną formułę jego zastosowania w codziennych działaniach marketingu internetowego.

PROGRAM WARSZTATÓW

1. Podstawy analityki w sieci internetowej

  • w jaki sposób należy i dlaczego mierzyć obecność firmy w sieci internetowej
  • dlaczego warto korzystać z Google Analytics?

2. Konfiguracja Google Analytics – czyli od czego rozpocząć swoje działania?

  • założenie konta w systemie Google Analytics
  • uruchomienie profilu dla posiadanej strony internetowej
  • przegląd panelu użytkownika

3. Najważniejsze informacje i pojęcia związane z Google Analytics

  • charakterystyka pochodzenia ruchu (Kanały, Źródła, Media, Kampanie Google AdWords)
  • charakter odwiedzin użytkowników (Wizyty, Odsłony, Współczynnik odrzuceń, Czas spędzony na witrynie)

4. Identyfikacja źródeł ruchy w witrynie

  • tagowanie kampanii Google AdWords (i pozostałych kampanii)
  • Google Tag Manager – zastosowanie i instalacja
  • „W świecie tagowania” – ćwiczenie indywidualne praktycznego zastosowania narzędzia

5. Interpretacja bazowych raportów w Google Analytics (Odwiedziny, Pozyskanie, Zachowanie)

  • „Moja firma w sieci” – praktyczne ćwiczenie z monitoringu prowadzonych kampanii i ruchu w obrębie witryny

6. Monitoring kampanii reklamowych

  • monitoring kampanii Google AdWords (optymalizacja kampanii, grup reklamowych i tekstów reklamowych)

Metody szkolenia:

  • prezentacja trenerska
  • ćwiczenia warsztatowe indywidualne i zespołowe
  • symulacje praktycznych zastosowań poznanych narzędzi i technik
  • sesje pytań i odpowiedzi

Główne korzyści:

  • poznanie technik i zasad analityki webowej oraz możliwości jej zastosowania w monitorowaniu prowadzonych działań reklamowych
  • możliwość samodzielnego zoptymalizowania strony internetowej firmy i nakierowania jej na osiąganie zamierzonych celów

Informacje organizacyjne:

Trener Dagmara Plata-Alf
Liczba dni 1 dzień szkoleniowy
Koszt ustalany indywidualnie w zależności od ustalonego harmonogramu i liczby uczestników
Termin ustalany indywidualnie
Miejsce online lub w siedzibie Klienta