„E-mailing jest odmianą direct mailingu stosowaną w internecie. Jest to też obecnie najskuteczniejsza forma reklamy w internecie, o ile wykorzystuje się ją z poszanowaniem prywatności odbiorców, tj. nie stosuje się spamu.” – Aniela i Stanisław Styś

Autorskie szkolenie opracowane przez doświadczonego trenera w obszarze marketingu i sprzedaży – Dagmarę Plata-Alf zawierające innowacyjne gry symulacyjne, warsztaty i praktyczne przykłady z środowiska biznesowego (program szkoleniowy objęty jest prawem własności intelektualnej).

E-mail stał się podstawowym i najbardziej popularnym narzędziem współczesnej komunikacji zwłaszcza biznesowej. Kompleksowa mierzalność podejmowanych działań pozwala kontrolować skuteczność najważniejszych wskaźników kampanii marketingowej pozwalając tym samym na dotarcie do szerokiego grona potencjalnych klientów i podtrzymanie z nimi relacji, co przekłada się w bezpośredni sposób na wyniki sprzedażowe firmy. Prowadzenie działań e-mail marketingowych, aby były skuteczne to jednak sztuka, która odkryjecie Państwo dzięki naszemu szkoleniu.

PROGRAM WARSZTATÓW

1. E-mail marketing – wprowadzenie

  • podstawowe pojęcia – czyli mały słownik terminów e-mail marketingowych
  • cele e-mail marketingu jako skutecznego narzędzia marketingowo-sprzedażowego dla branży turystycznej

Budowanie baz danych

  • pozyskiwanie adresów e-mailowych na potrzeby kampanii
  • narzędzia powiększania istniejącej bazy klientów
  • zarządzanie bazą danych adresów e-mailowych
  • "Pozyskuj własną bazę" – ćwiczenie warsztatowe w temacie metod pozyskiwania własnych baz danych

3. Aspekty prawne związanie z prowadzeniem działań e-mail marketingowych

  • formalne aspekty pozyskiwania adresów e-mailowych
  • przechowywanie i rejestracja baz danych (UODO)
  • wymagane prawem elementy korespondencji e-mailowej

4. Przygotowanie efektywnego mailingu oraz proces komunikacji w e-mail marketingu

  • dobór treści oraz grafiki w wiadomości e-mail (odpowiedni język komunikatów marketingowych, wybór obrazów do przekazu e-mailowego)
  • układ wiadomości e-mailowej (rozplanowanie informacji, przyciski „call to action”)
  • temat i nadawca (kluczowa rola, personalizacja komunikacji e-mailowej)
  • landing page (informacje ukryte w wiadomości e-mailowej, zasada 3 kroków)
  • „Mój pierwszy e-mailing” – warsztat indywidualny z przygotowania prawidłowej korespondencji e-mailowej

5. Weryfikacja skuteczności działań marketingowych

  • podstawowe wskaźniki i raporty skuteczności działań e-mail marketingowych
  • analiza testów porównawczych planowanych wiadomości e-mailowych (testy A/B, mapy klikalności)
  • odczytywanie statystyk przeprowadzonej wysyłki (analiza interakcji odbiorców z otrzymanymi wiadomościami oraz ich zachowań po opuszczeniu wiadomości – statystyki celów marketingowych)
  • „W świecie raportów” – studium przypadków i analiza przykładowych raportów z realizowanych kampanii

Metody szkolenia:

  • prezentacja trenerska
  • ćwiczenia warsztatowe indywidualne i zespołowe
  • symulacje praktycznych zastosowań poznanych narzędzi i technik
  • sesje pytań i odpowiedzi

Główne korzyści:

  • rozwój umiejętności w zakresie skutecznego planowania i przygotowania profesjonalnej kampanii e-mail marketingowej
  • pozyskanie umiejętności w zakresie skutecznego monitorowania działań e-mail marketingowych

Informacje organizacyjne:

Trener Dagmara Plata-Alf
Liczba dni 1 dzień szkoleniowy
Koszt ustalany indywidualnie w zależności od ustalonego harmonogramu i liczby uczestników
Termin ustalany indywidualnie
Miejsce online lub w siedzibie Klienta